Jönköpings kommun

Restaurang och cafeteria

Skolmaten på ED är omtyckt och du som elev ges möjlighet att påverka den genom matrådet. De flesta måltider lagas från grunden och vi erbjuder dagligen alternativa rätter.

Restaurangpersonalen är kunnig och engagerad. De jobbar såväl i skolmatsalen som i ED:s café.

I ED:s matsal erbjuds du en allsidig kost med varierande maträtter och livsmedel som är bra för både hälsan och miljön. Matsedeln är klimatanpassad med två valbara rätter varav minst en är vegetarisk. Måltiderna kompletteras med salladsbuffén som erbjuds till alla elever. Där finns dagligen alternativ med till exempel ärtor, bönor, linser, sallader och råkost.

ED:s café har öppet kl 07.00-10.15 och 13.30-15.30. Där finns ett stort utbud av olika sorters mackor, frukt, drycker och fikabröd. Det går också bra att köpa frukost och mellanmål.

Kontaktuppgifter Restaurang och Café

Uneholt, Johannes