Jönköpings kommun

Hitta på skolan

Erik Dahlbergsgymnasiet har sina lokaler inom en kilometerlång skolbyggnad. Här har du chansen att snabbt strosa genom våra olika miljöer.

Orienteringskarta av EDs skolbyggnad.

Hus A

I hus A på ED finns lokaler som är anpassade för TE- och VO-programmen. Här finns lokaler för IT, formgivning och salar med ritbord. Här finns även salar inredda för vårdutbildning. Rektor för VO och samt en stor del av TE- och VO-lärarna har sina kontor här.

Hus B

I hus B finns flera lektionssalar samt ett stort antal lärararbetsrum. I hus B finns också en föreläsningssal, kallad B-aulan (B109), med plats för 96 åhörare. I hus B har rektor för TE-programmet sitt kontor och du finner några av ED:s SYV här på plan 2.

Hus C

I hus C finns lektionssalar som används främst för språkundervisning, IMY samt EK. Här finns även en föreläsningssal, C-aulan (C107), med plats för 68 åhörare.

Hus D, huvudentré

Anländer du via ED:s huvudentré så kommer du in i hus D. I direkt anslutning till huvudentrén hittar du vår elevexpedition och bibliotek samt kansliet, där bland annat gymnasiechefen har sitt kontor. I receptionen kan du få svar på de flesta frågor som rör ED.

Hus D och E

I denna del av hus D, samt i hus E, hittar du ED:s aula, restaurang/cafeteria och kök. I aulan sker alla större samlingar och prov. Aulan rymmer 500 åhörare alternativt 150 elever för provskrivning.

Hus F och H

I hus F finns lektionssalar för biologi och fysik. Här hittar du många arbetsplatser för lärare.

I hus H finns lektionssalar för EK, SA och NA. Du hittar även elevhälsan tillsammans med våra specialpedagoger/speciallärare på plan 1. Rektor för NA samt rektor för EK och VF har sina kontor på plan 1. Rektor för SA har sitt kontor på plan 2. Givetvis finns det på både plan 2 och 3 arbetsplatser för lärare samt arbetsrum för övriga SYV.

Hus L

Hus L består till största delen av verkstadslokaler och lokaler anpassade för ED:s VF-program.