Jönköpings kommun

Om skolan

• Bibliotek

Skolbibliotekarien hjälper dig med bland annat informationssökning, referenshantering och boktips.

• Elevhälsa

Elevhälsoteamet består av skolsköterska, kurator och specialpedagog eller speciallärare och finns här för din tid på ED ska bli så bra som möjligt.

• Hitta på skolan

Erik Dahlbergsgymnasiet har sina lokaler inom en kilometerlång skolbyggnad. Här har du chansen att snabbt strosa genom våra olika miljöer.

• Inflytande och förväntningar

Här finns en beskrivning på hur du kan påverka din skolvardag och vilka förväntningar som ställs på dig samt på ED:s lärare.

• Restaurang och cafeteria

Du som elev ges möjlighet att påverka skolmaten på ED genom matrådet. De flesta måltider lagas från grunden och vi erbjuder dagligen alternativa rätter.

• Stipendier och utmärkelser

Utöver utbudet av gymnasieutbildningar har vi även VO- och Teknikcollege samt många olika typer av stipendier och certifieringar för elever.

• Studievägledning

ED:s tre SYV kan hjälpa dig med funderingar kring ditt gymnasieval eller om vill veta mer om vad du kan göra efter gymnasiet.

• Vår historia

Erik Dahlbergsgymnasiet grundades 1949 under namnet Tekniska Gymnasiet och idag arbetar cirka 160 personer på ED, varav 120 av dessa är lärare.